Spreek ons aan

We doen ons best om elke vraag tegemoet te komen, maar soms spoort dat niet met de verwachtingen of liep er iets mis. Zoiets kan gebeuren en dan willen we niet bij de pakken blijven zitten. We geloven dat we samen moeilijkheden kunnen overwinnen. Dus als je met een klacht zit, spreek ons aan.

Erover praten is de eerste stap. Wil je niet met dezelfde CLB'er praten, vraag dan een gesprek met een collega of de directie. Een frisse blik werpen op een situatie kan soelaas brengen. Elke klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren.

Heb je het gevoel dat je blijft zitten met je ontevredenheid, dan kan je een formele klachtenprocedure opstarten. Hoe je dat doet zetten we hier op een rij.

Wie ben je?

Ik ben een leerling of een ouder

Ontevreden over een verrichte handeling, prestatie of dienstverlening van een CLB? Hier lees je welke stappen je kan nemen.

Ik ben verantwoordelijke van een school

De school en het CLB zijn partners in leerlingenbegeleiding en werken samen om alle leerlingen de beste kansen te geven. Loopt die samenwerking niet zoals verwacht?

Ik ben een CLB-medewerker

Vermoed je dat bepaalde regelgeving niet correct wordt nageleefd? Als klokkenluider - melder van inbreuken op de wetgeving van de Europese Unie binnen CLB’s - kan je inbreuken melden bij een meldpunt.

Ben je een leerling en zit je ergens mee?

CLB voor leerlingen