Je klopte aan bij het CLB en je bent niet tevreden? Heb je een klacht? Ga daarover zeker het gesprek aan. Samen komen we er wel uit.
We doen ons best om elke vraag tegemoet te komen, maar soms spoort dat niet met de verwachtingen of liep er iets mis. Zoiets kan gebeuren en dan willen we niet bij de pakken blijven zitten. We geloven dat we samen moeilijkheden kunnen overwinnen. Dus als je met een klacht zit, spreek ons aan.
Er over praten is de eerste stap. Wil je niet met dezelfde CLB'er praten, vraag dan een gesprek met een collega of de directie. Een frisse blik werpen op een situatie kan soelaas brengen. Elke klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren.
Heb je het gevoel dat je blijft zitten met je ontevredenheid, dan kan je een formele klachtenprocedure opstarten. Hoe je dat doet zetten we hier op een rij.
Deze vragen helpen je op weg:
Niet over alles kan een klachtenprocedure starten. Bijvoorbeeld:
Zorg ervoor dat jouw naam en adresgegevens duidelijk vermeld staan. Zonder die gegevens kunnen we geen klachtenprocedure opstarten.
Je krijgt een ontvangstmelding en informatie over het verder verloop van de klachtenprocedure binnen een termijn van 10 dagen. Let op: valt er een schoolvakantie in die termijn, dan moet je de dagen van de schoolvakantie bijtellen.
Je kan met heel wat vragen bij het CLB terecht. Over een aantal thema's vind je hier alvast informatie.